blog motoryzacyjny

Piątek, 15 Grudnia 2017

Spis Treści X

Wymiana oleju…
prostsza niż myślisz

Wymiana oleju należy do podstawowych elementów eksploatacji samochodu.

Czego potrzeba?

Nim przystąpimy do omawianej czynności, przygotujmy odpowiednie narzędzia..
Wymagane będą:
– klucz do korka w misce olejowej
-ściągacza do filtra
-odpowiednia ilości oleju
-odrobina czyściwa
-gumowe rękawiczki

Trudno jednogłośnie określić z czym mamy do czynienia, dopóty nie zajrzymy pod samochód. Dopiero wówczas możemy dobrać odpowiedni klucz. Ułatwieniem będzie dobrze wyposażony garaż z kanałem.
Rekonesans rozpoczynamy od wybadania miejsca spustu oleju. To bardzo istotne. Jeśli spust oleju znajduje się w dobrze dostępnym miejscu, połowa pracy za nami.. Jeśli nie, poszukajmy odpowiednich przejściówek, by ułatwić sobie zadanie. Klucz powinien idealnie pasować na śrubę. Podczas odkręcania musimy uważać, by nie uszkodzić odkręcanej śruby.
Zlokalizowany korek spustu należy oczyścić z wszelkich naleciałości.
Silnik powinien być ciepły, gdyż ciepły olej spłynie z miski szybciej, zabierając ze sobą wszelkie zanieczyszczenia. Ponadto auto powinno stać na równym podłożu, by wyeksploatowany olej nie zalegał w misce.

Pamiętamy o filtrze

Wymiana oleju na nic się nie zda, jeśli nie wymienimy filtra. Filtr oleju należy odkręcić ściągaczem dopiero wówczas, gdy spuścimy olej z bloku silnika. Nie ma się czym przejmować, jeśli podczas odkręcania korka miski, korek spadnie nam do wcześnie przyszykowanego naczynia z olejem.
Ważnym jest, by nie wkładać dłoni do gorącego oleju. Poczekajmy nim olej wystygnie, albo użyjmy magnesu. Wyłowiony korek oczyszczamy z opiłków metalu. Jeżeli takowe są. Opiłki powstają na wskutek tarcia elementów. Magnes umieszczony na wewnętrznej części korka ma na celu wyłapywanie właśnie tych opiłków.
Oczyszczony korek wkręcamy do miski.
Następnie odkręcamy stary filtr. Nowy, wkręcamy uprzednio smarując olejem gumę – uszczelnienie. Taki zabieg sprawi, że uszczelka ślizgnie się po metalu, lepiej uszczelniając połączenie.
Typy filtrów oleju mogą przyprawić o zawrót głowy, jednak każdy silnik dysponuje ściśle określonym modelem, którego nie wolno zastępować innym. Rodzi się pytanie, co zrobić ze starym olejem silnikowym? Oddać do utylizacji. Tylko tak można w pełen legalny sposób pozbyć się problemu.
Uruchamiamy silnik bez dodawania gazu. Silnik musi wyrównać ciśnienie w magistrali olejowej. Inaczej mówiąc, dla silnika będzie lepiej jeśli ograniczymy jego pracę do niskich obrotów do czasu, gdy wyrówna ciśnienie oleju.

HOME

TOP