blog motoryzacyjny

Środa, 24 Maja 2017

Spis Treści X

Inspekcja silnika
podczas zakupu auta

Rynek wtórny samochodów osobowych jest pokaźną gałęzią handlu. Należy nadmienić, że w większości używanych pojazdów ma za sobą spory przebieg, co wiąże się z koniecznością dokonania kilku napraw.

Jak sprawdzić silnik?

Rozróżniamy kilka metod skontrolowania stanu silnika. Pierwszą z nich jest zweryfikowanie kompresji. Co to znaczy? Chodzi o wykręcenie świec i sprawdzenie czy tłoki przytrzymują optymalne ciśnienie, do GMP – górnego martwego punktu. Za pomocą odpowiedniego przyrządu, którym dysponuje każda stacja kontroli pojazdów. Odpowiednie ciśnienie wyrażone w barach powinno być zgodne z danymi podanymi przez producenta. Zbyt niskie ciśnienie w komorze spalania stanowi o końcu żywota silnika. Przed oględzinami silnik powinien być zimny; Nasza inspekcja rozpoczyna się jeszcze przed uruchomieniem zimnego silnika. Kontrola barwy oleju : barwa będzie świadczyć, o częstotliwości wymieniania oleju przez właściciela. Im ciemniejszy olej – tym częstotliwość wymiany oleju rzadsza. Jeśli pod korkiem oleju znajduje się nalot, a płyn chłodniczy ubywa, jednostka napędowa ma uszkodzoną uszczelkę pod głowica. Zimny silnik nie może stukać. To ważne, jedna osoba uruchamia silnik , druga nasłuchuje metalicznych dźwięków nie podobnych ani trochę do pracy nominalnej liczby cylindrów. Jeśli z rury wydechowej wydobywa się gęsta chmura oleju, to znak że pierścienie w cylindrach bądź same cylindry uległy zużyciu – silnik „bierze olej” spala go z miski olejowej.

HOME

TOP