Tłok jest najbardziej rozpoznawalnym elementem silnika.
Tkwiąc w temacie układu korbowego, byłoby niestosownym nie wspomnieć o tłokach.
Skoro wiemy, z czego składa się układ korbowy, skierujmy uwagę na tłoki. Tłok jest najbardziej rozpoznawalnym elementem silnika. Niejednokrotnie pojawia się na logach grup zmotoryzowanych podróżników. Chociaż jego budowa nie należy do skomplikowanych. Wytrzymałość może stawiać pewne wątpliwości. Za sprawą spalanej mieszanki paliwowo-powierzanej zostaje wygenerowana energia. Wybuch odpycha tłoki, gdy te osiągną GMP – górny martwy punkt. To co czyni tłok wyjątkowymi, to odporność na przeciążenia. W kilka sekund zimny silnik zyskuje temperatury dodatnie, stal rozpręża się, poddawana ciągłym wybuchom w nienaruszonym stanie wytrzymuje do miliona kilometrów.
Średnica tłoków zostaje dobrana w taki sposób, by nie były zbyt luźne oraz za bardzo spasowane. Niczym były pierścień gdyby nie pierścienie. Osadzone w rowkach na powierzchni trącej tłoka uszczelniając cylindry. Bez obu integralnych elementów nie można byłoby mówić efektywnych koniach mechanicznych.