Skrzywienie felgi w samochodzie przydarzyło się chyba większości kierowców.
Skrzywienie felgi w samochodzie przydarzyło się chyba większości kierowców. Wystarczy nieco szybsza jazdy po wyboistej drodze lub niefortunne spotkanie z krawężnikiem np. podczas parkowania. Charakterystyczne wibracje i „bicie” odczuwalne na kierownicy nie pozostawiają nam wątpliwości, że coś trzeba z tym zrobić. Jak najlepiej postąpić w takiej sytuacji?
Należy przygotować koło zapasowe i lewarek. W większości przypadków uszkodzenie wyłączy pojazd z jazdy. Trzeba zmienić koło.
Nowoczesne auta wyposażane są w ogumienie bezdętkowe, co zmniejsza trudności w eksploatacji. To, czy w kole będzie utrzymywać się powietrze zależy od szczelności połączenia opona – felga. Innymi słowy, jeśli felga zostanie skrzywiona na rancie, ucieknie z opony powietrze.
Warto wtrącić, że przypadek skrzywienia felgi należy do ekstremalnych wyczynów. Przy większości deformacji felgi towarzyszy uszkodzenie opony.
Stajemy więc przed dylematem: naprawiać czy wymieniać? W przypadku felg markowych lub oryginalnych warto rozważyć oddanie ich do warsztatu w celu naprawy. Wykonane są one z dobrej jakości materiału, który poddaje się naprawie nie tracąc przy tym swoich właściwości. Istnieje wiele zakładów specjalizujących się w prostowaniu krzywych felg. Oczywiście taka operacja wnosi ryzyko pęknięcia felgi w czasie naprawy. Należy pamiętać, że pęknięta w trakcie jazdy felga może kosztować nas i naszych pasażerów życie. W przypadku tańszych, gorszych jakościowo felg lepiej więc darować sobie ich prostowanie i wybrać nowe. Wybierajmy warsztaty, które specjalizują się w naprawie felg. Doświadczenie pracowników i profesjonalny sprzęt jest najlepszą gwarancją bezproblemowej naprawy.