Należy pamiętać o zaledwie kilku zasadach przystępując do wymiany.
Zdrowego rozsądku, odpowiedniego przygotowania w narzędzia.
Teoria jest ustawienie pojazdu na równym twardym podłożu. Poluzowanie śrub – szpilek kluczem do kół dołączonym do zestaw w samochodzie. Uniesienie auta na lewarku w miejscu wyznaczonym rzez producenta. Odkręcenie wcześniej poluzowanych śrub. Montaż wykonać w odwrotnej kolejności. Zmiana polega na sposobie dokręcenia śrub. Dokręcamy koła tylko gdy auto jest opuszczone na podłoże. Bajecznie proste, prawda?
Problem zaczyna się tam, gdzie zawodzi porządny klucz, a jedyną efektywną metodą wykręcenia jest klucz pneumatyczny. Nieprawidłowe dokręcanie kół do piast powoduje przeciąganie gwintu. Zmienia się bowiem skok zwojów – śruba bądź nakrętka , przy wkręcaniu napotyka opór. Prawdą, jest, że wszelkie połączenia śrubowe tego typu należy nakręcać bez użycia siły. Zaledwie trzy ostatnie zwoje dokręcają felgi do piasty.
Materiał z jakiego powstają śruby i szpilki do kół, należy do bardzo wytrzymałych. Proszę sobie wyobrazić, jakiej siły należy użyć, by uszkodzić gwint, bądź ułamać szpilkę u nasady.
Szpilki można wymienić. Służą do tego wybijaki pneumatyczne, czasem można spróbować jednego celnego uderzenia młotkiem. Reguły nie ma. Rozwiązanie zależy od użycia siły przeciągnięcia gwintu, stanu samej szpilki. Niekiedy by wybić z piasty szpilki łatwiej jest ją zdemontować. Wiąże się to z usunięciem jarzma zacisków, tarczy hamulcowej i klocków. Pracy jak widać jest wiele. Wymianę kół w warsztacie należy zlecić profesjonaliście. Gdyż bardzo łatwo o błąd w tak prostej czynności, od której notabene zależy ludzkie życie.