Umiejscowienie silnika dzieli się na dwie kondygnacje – poprzecznie, gdzie silnik mieści się w komorze silnika, w linii silnik skierowany od lewego koła do prawego koła przedniej osi.
Wzdłużnie oznacza to, że pod maską widzimy tylko silnik, skrzynia biegów, skryta jest pod podwoziem skierowana ku tyłowi. Zasadniczo, napęd na przód obliguje do położenia silnika i skrzyni poprzecznie. Ułożenie poprzeczne daje wiele korzyści. Pierwszą z nich to: łatwość montażu i demontażu silnika wraz ze skrzynią biegów. Kolejnym aspektem przemawiającym na rzecz umiejscowienia poprzecznego są mniejsze gabaryty „słupka” – co w żargonie mechaników oznacza :silnik wraz ze skrzynią biegów. Mniejsze gabaryty, to niższa masa jednostki napędowej. Co przy konstrukcjach o małych rozmiarach traktowane uważane jest jako pozytyw.
Montowanie silnika wzdłużnie pozwala na zastosowanie większej jednostki napędowej wraz z zachowaniem małych gabarytów pojazdu. Skrzynia biegów w układzie wzdłużnym poszerza tunel, zabierając cenne miejsce dla pasażerów. Do plusów można zaliczyć precyzyjne kierowanie wybierakiem zmiany biegów. Niekiedy lewarek zmiany biegów związany jest bezpośrednio w skrzynię (w ułożeniu wzdłużnym), co pozwala na zachowanie kultury zmiany biegów, mimo znaczącego przebiegu auta., czego nie można powiedzieć o skrzyniach montowanych poprzecznie. Należy nadmienić, ze napęd na tył wymaga montowania silnika wzdłużnego, ze względy na przekazywanie mocy ze skrzyni biegów- przez wał do mostu.