Wydawać by się mogło, że oba elementy nie mają ze sobą powiązania. W starszych konstrukcjach można śmiało mówić o zależności rozrządu od pompy wtryskowej.
Starsze turbodiesle wyposażone w pompę wtryskową napędzaną paskiem rozrządu powinny przejść kalibrację zwaną „zmianą kąta wyprzedzenia wtrysku”. Zbyt wczesny kąt zwiększa głośność silnika, co znacząco wpływa na kulturę pracy. Stary wyciągnięty pasek, wymieniony na nowy wpłynie na zmianę położenia koła zębatego – głównego walu korbowego oraz docelowo omawianej pompy wtryskowej. Te elementy muszą współgrać w odpowiednich cyklach pracy. Nie ma miejsca na odchylenia. Zaniedbanie poskutkuje głośniejszą pracą silnika, a ustawiony zbyt późno kąt wyprzedzenia pompy poskutkuje trudniejszym zimnym rozruchem silnika.Wielu kierowców, którzy unikają wymiany oleju, skarżą się na głośniejszą pracę jednostki tuż po wymianie. Nagar zgromadzony w zakamarkach i kluczowych elementach silnika działa jak mata wygłuszająca, niestety nagar to pozostałość bazy olejowej, która okleja kluczowe elementy silnika, skracając tym samym ich trwałość.