Polimerowe tuleje na pierwszy rzut oka zdają się być lepszym wariantem oryginalnych gum.
Wielu kierowców zapewne zastanawiało się jak zwiększyć żywotność układu zawieszenia. Na wstępie warto zaznaczyć czym charakteryzują się elementy polimerowe. Przede wszystkim są twardsze, niż gumowy odpowiednik. Tutaj rodzą się wątpliwości. Czy auto osobowe, które porusza się po wyboistych drogach miejskiej dżungli, będzie wymagało stabilizacji i sztywności przy niskich prędkościach? Każdemu wedle potrzeb jego. Jednak praktyka pokazuje, że takie zawieszenie przejmuje każdą nierówność. Drgania stają się bardziej odczuwalne. Elementy gumowe łączą sztywność z elastycznością. Chodzi o zachowanie balansu, pogodzeni tłumienia drgań przez elastyczność z wytrzymałością (twardością) gumy. Zastąpienie elastycznej gumy twardym polimerem poskutkuje zwiększeniem twardości zawieszenia, ale i odczuwaniem każdej nierówności.
Rozwiązanie takie jest praktyczne w pojazdach terenowych oraz autach, które pokonują duże prędkości na torach. Poza wydłużoną wytrzymałością elementy polimerowe oferują zwiększoną sztywność zawieszenia, co niezwykle sprzyja precyzyjnym manewrom na torze. Czy do auta osobowego użytego jako powszechny transport, warto rozważać montaż elementów zawieszenia polimerowego? Stanowczo nie.